fredag 27 mars 2009

Den nya generationen

Jag träffade ett gäng 14-15-åringar igår av helt andra anledningar än projektarbetet. Men vi pratade lite om bloggar och vilka de läser och varför. Kenzas kom upp och Blondinbella nämndes. Någon frågade vad en blogg var och tyckte det lät jättekul att vem som helst får starta en blogg. Men de som faktiskt läste bloggar höll sig till de här stora bloggarna och andra modebloggar.

Det fick mig att börja tänka lite. Jag tror att det ska bli en liten artikel om varför just dessa bloggar i vårt slutresultatsmagasin. Vi har varit så fokuserade på att prata med bloggare och journalister men de största användarna av bloggarna idag är unga människor. Det är klart att vi ska prata med dem!

Så får det bli, men lite senare när jag vet ännu mer om bloggarna så jag kan ställa smarta frågor.

Ciao Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar