onsdag 25 mars 2009

Twingly bokad!

Twingly har bland annat en tjänst som innebär att man kan länka bloggar till nyhetsartiklar på nätet på något sätt. Bl.a. DN och Sydsvenskan använder sig av den här tjänsten.

Nu har jag bokat upp VD Martin Källström för en intervju. Kul, jag har aldrig varit i Linköping!

Nu måste jag försöka förstå hur länkandet fungerar och fler användningsområden kanske. På twinglybloggen kan ni läsa mer om Twingly.

Det känns som en viktig intervju. När man pratar om journalistikens trovärdighet och bloggars funktion är länkandet en väg att gå. Om jag skriver en dålig artikel om vad till exempel twingly är kan folk länka till min artikel och rätta mig eller förklara eller fördjupa. Eller varför inte spinna vidare på vad bloggar egentligen har för betydelse. Men det är klart att det kan ju vara skräp som länkar också.

Det finns många aspekter i det här, det är roligt!

Ciao Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar